Sunday, August 2, 2009

Best ah..!

Last week..kami student2 pharmacy sem3 msuk lab tuk wat ubat..as usual laa...Tiap2 minggu pun cm gituh..!

Tp cm best lak DDS 2 tuk sem3 nie..tak de la susah ngat cm mse sem2 dlu~ huh.. tp..maybe sbb Abah a.k.a Tuan Haji Sufian (lcturer tersayang sume student phrmacy) yg ajar lab session aku..hehe...best2... die xplain sume cm snang je..huu~

This one day..kteowg kne wat ubat ape ntah...slalu nye kne wat dua ubat laa... ehm...kat ne td.. haa..... aku suke btui wat ubat yg diberi name Syrup Cloxacillin for Infant.. haha..senang gler.. tp pengiraan nye tricky ckit lor...

haa..cm nie wat ubat tuh.. pas dah kre pape yg ptt..kte amik 6 capsul(ikut pengiraan) ... buka each one of them n msuk dlm beaker..( nk snang msuk dlm botol trus) haha...then..cmpur syrup simplex dlm beaker/bottle td... then..kacau...or klau dlm botol.. shake..shake..shake..shake..shake it...! hahaha
then..label ur product..

dah ciap....!! hoho.. u can now send ur product to the lcturer..haha (mepek je aku nieyh..!)

nak tau ape yg bestnye~~ nie haa......
nampak tak.....???
nampak tak kaler ape yg menyaluti capsul2 di atas..??
hahahaha......capsul yg disediakan untuk kteowg buka then buang bg memenuhkan tong smpah tu..kaler pink.................huu~
ish..mse aku buka tong sampah yg perlu dibuka dgn menggunakn kaki tu..aku rase cm...ish.. What a waste..pnuh ngn capsule2 pink yg telah digunakan oleh kami2... huu...rase cm nk bwak balik je capsul2 itu untuk wat knangn...hahaha

aku sggup dowh telan ubat tu klau aku diberi ubat itu oleh doc untuk menyihatkan tubuh aku yg slalu sakit2 nieyh..! wlaupun aku tak reti telan pil & tablet..huuu~

Sape blh ajar aku care mudah tuk 'Telan Ubat".....huu...

sile contact numbr nie = 012-534........tkan2 tak dapat.. aik..cmne blh tak dapat plak nieyh...?!! hahaha


No comments:

Post a Comment